4. Doorgang:

De batterij bak is verwijderd en de doorgang is uitgeslepen.

Er wordt een nieuwe kader gelast en de openingen van de vensters worden dicht gemaakt met gegalvaniseerde plaat.

De kaderranden aan de opbouw worden voorzien van inox hoekprofielen waar nadien dan de rubber op komt. Zo kan er nadien niets gaan roesten (allé dat hoop ik toch).

Voor de cabine wordt er ook een inox kader gemaakt.

Voor het bevestigen van de rubber heb ik eerst een aantal profielen geplooid uit aluminium traanplaat van 2.5mm dik.

Vervolgens werden dan een kleine 100 gaten geboord voor de profielen te bevestigen in de respectievelijke kaders.

De rubber is gemaakt van een EPDM en aan één zijde voorzien van vilt om te vermijden dat die gaat doorscheuren ter hoogte van de gaten en voorkomt ook dat er zich achteraf bij koud weer condens vormt aan de binnenzijde.

Eerst wordt de bovenzijde bevestigd. Alles wordt vastgezet met behulp van rivetten met een brede kop (16mm).

Als alle profielen bevestigd zijn ziet er dit aan de binnenzijde zo uit:

En aan de buitenzijde zo:

Omdat ik de opbouw volledig wil kunnen afsluiten; dus ook tussen de doorgang; moest er een deur gemaakt worden. Hier kwam het betere frees- en zaagwerk bij kijken.